Nu är det dags!

Ja, nu är det dags för ett nytt inlägg känner jag! Flera månader sen jag skrev sist...men har helt enkelt inte haft lust! (Dessutom kan jag ju inte påstå att det funnits nått att skriva om...förutom skolan...och jobbet...det är typ det jag sysslat med sen sist!)

Karat har nämligen varit skadat i ena bakknät. Märkte att han sakta men säkert blev sämre i både galoppen och traven under hösten, tänkte väl inte mer på det...hade ju faktiskt inte tränat så överdrivet mycket och ja, Karat är ju som han är så...men en dag så gick det helt plötsligt inte att galoppera längre! Han sparkade mot skänkeln och ville INTE räta ut sig och bära sig själv utan jag fick nästan bära runt honom på ridbanan. Kände direkt att nånting måste vara fel, sådär hade han inte varit sen han var 5 år och hade ont i ryggen. Veterinären kom och konstaterade att han hade en inflammation i knäleden på vänster bak. Boxvila i 4 dagar (Karat höll på att riva stallet) och sedan sjukhage nån vecka, efter det blev det massa skrittande för Karats del.

När jag sedan skulle börja trava igång så var ju underlaget så underbart hårt att han inte ville gå frammåt för det istället...så mer skrittande och mycket vila har det varit under vintern = inte så kul att skriva om i en blogg.

Men NU! Nu är vi igång igen! Under veckan galopperade vi för första gången sen i typ början på november! Fortfarande långt kvar tills vi är i tävlingsform, men det är påväg, och det är SÅ skönt att få komma igång igen!


Snygg-Karat fick springa av sig lite på ridbanan i januari, har ni någonsin sett en häst med en sån underbar stil som Karat?!? Han är makalös...

Hoppas att jag ska orka hålla igång bloggandet lite mer nu framöver, när det faktiskt kommer att finnas nått att skriva om! T.ex alla avramlingar som kommer ske under igångsättningen av världens piggaste Karat! Nån som vill slå vad om hur många gånger jag kommer hamna på backen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0