Tävling!

Jag är med och tävlar om ett ridtäcke från Schockemöhle!



Gå in HÄR om du också vill vara med och tävla!


Är med och tävlar!

Jag deltar i Toppdressages bloggtävling där man kan vinna ett Schockemöhleschabrak + lindor i valfri färg och modell!




Luddeträningar

Kom på att jag inte skrivit något om mina senaste träningar. Har ju varit sjuk i snart 3 veckor och inte ridit Karat ordentligt sen sista tävlingen...men nu måndag och tisdag denna veckan var det äntligen dags för Luddeträning med Team Värmland igen!

Båda dagarna tränade vi endel på galoppombyten, fick till några bra åt varje håll faktiskt. Vi har ju inte tränat ordentligt på dom så direkt sen sist jag tränade för Ludde. Hon tyckte iallafall att jag skulle träna ordentligt på dom nu i vinter samt försöka få honom mer genomsläpplig i ryggen och träna upp elasticiteten i traven osv. Vi skulle även ha som mål under träningarna i vinter att träna för att kunna komma ut och testa Msv B:2 till våren! Skulle vara så sjukt kul om vi kunde börja testa att starta några Msv B:er, det har ju varit mitt mål med Karat ända sedan vi köpte honom! Att kunna starta Msv B nångång i framtiden, när han är typ 10 år. Nu är han 9 nästa år så vi ligger ju lite före planen faktiskt haha. Nej men, känns riktigt bra att jag har klarat att ta honom hit, är ju faktiskt första gången jag utbildar en unghäst på detta viset, innan Karat hade jag ju knappt en suttit på en unghäst liksom!

Jag är även sjukt sugen på att åka på hopptävling! Tyvärr finns det inga som passar just nu, men till våren ska jag allt ta mig ut på några hopptävlingar!


Det är ju så roligt!

Galet shoppingsugen!

Ååååh vad jag är shoppingsugen! Hatar att inte ha pengar att göra av med...blev ju så bortskämd med det förra året när jag jobbade, men nu när jag pluggar och inte får studiebidrag så måste jag ju försöka spara alla pengar jag har så länge som möjligt...Men såklart så hittar jag massvis med saker jag skulle vilja köpa nu bara för det, mest till Karat eller ridkläder till mig själv såklart. SÅ mycket roligare att shoppa hästsaker än "vanliga" kläder osv!

Mina största "vill ha-begär" just nu är ett par röda ridbyxor, helst med mörk skoning, ett rött allround schabrak från JW och ett par gråa Pikeur byxor. Varmen sväng till Bordrocks igår och hittade världens finaste mössa från KL, den som är på bilden i förra inlägget (vinsten i tävlingen jag är med i) HOPPAS HOPPAS HOPPAS jag vinner den! Jag skulle bli så lycklig! Borde spara pengar till Globen i slutet på november dock, hoppas att jag hittar mig ett par röda ridbyxor där, för jag SKA ha ett par.

Nu borde jag fortsätta plugga....men det kommer antagligen ta ett tag till innan jag orkar ta tag i det igen...

Tävling!

Jag är med i denna tävling! Klicka på länken nedan för att vara med du också!



Länk till tävling: Klicka HÄR


RSS 2.0