Typiskt!

Ligger i soffan och mår allmänt dåligt just nu. Hostar, har ont i halsen och det bara rinner ur näsan på mig, jippi. Typiskt att jag ska bli sjuk lagom till tävlingen, nu när Karat är så fin och allt...

Tränade för Gunilla idag igen, gick mycket bättre än i onsdags! Börjar lossna lite i sidorna på honom nu och han orkar samla sig mer i den böjningen också. Tränade mycket på serpentinbågarna i galopp med enkelt byte som är i Msv C:2, som jag ska rida på söndag. Man börjar vid C, gör 2 serpentinbågar med bibehållen galopp till X, där man gör ett enkelt byte, går upp till C igen och gör samma sak åt andra hållet. Svårheten med det är att enkla bytet kommer ur förvänd galopp och så byter man till rättvänd. För Karats del är det väldigt jobbigt då han fortfarande inte orkar samla sig såpass mycket i den förvända som krävs för att kunna göra ett bra enkelt byte. Tycker ändå att han gjorde det riktigt bra (för att vara honom) idag, det viktiga är att jag inte tappar sitsen utan orkar sitta kvar och hjälpa honom genom bågen och sen att jag inte tar för mycket i honom i avbrottet till skritt så att han tvärstannar, det är bättre att han tar nått travsteg än att det tar tvärstopp. Det är så svårt att hinna med allt bara! Blir så hastigt ur svängen så det är lätt att göra bytet för sent.

Fortsatta träna på slutorna också, gäller att inte glömma innerskänkeln. Har tidigare fått kommentaren att han är för rak i slutorna så nu ska jag verkligen försöka runda honom runt innerskänkeln ordentligt! Är riktigt taggad för att tävla nu faktiskt! Fick bra starttider också, sista startande i första klassen kl 12.07 och typ 5 från slutet i andra kl 16.20 eller nått sånt!


Framridning på KRK för nästan exakt ett år sedan, 17/10-10! Här debuterade vi LA:6 (numera Msv C:1) på 59%, 1 poäng från exakt 60%! Har hänt en hel del sen dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0