Tävlingen 16/10

Orkade aldrig updatera med resultaten från tävlingen i söndags då jag mådde sjukt dåligt när jag kom hem, var ju lite småsjuk dagarna innan tävlingen, men efter första ritten på söndagen så blev det bara värre och värre. Skulle egentligen ha räckt med att rida en klass, för jag orkade verkligen inte mer än så egentligen. Dum som jag var struntade jag ju i det och red andra klassen ändå...det har jag fått sota för dessa dagar kan jag ju säga. Har legat i soffan hela dagarna utan att så mycket som orkat gå upp för trappan till mitt rum. Nu mår jag lite bättre, hoppas på att kunna åka på föreläsningen vi har imorgon!

Första klassen, Msv C:2, är jag riktigt, riktigt nöjd med! Karat kändes superfin, kunde kanske ha haft liite mer tryck i honom. Inga missar, bara enkla bytena som blev halvbra men fick 6a på dom iallafall. Är jättenöjd över 6orna jag fick på slutorna då vi alltid haft lite problem med att dom varit för raka. Vi fick även en 6a (!) på ökade traven! Fick 5a på mellantraven eftersom han inte länger ut steget nått särskilt, men ökade traven var tydligen bättre haha! Fick dryga 62% vilket jag faktiskt tycker var lite snålt för den ritten, eller så var mina poäng "rätt" och vissa andra fick lite för mycket. Några av dom som fick ganska mycket högre poäng än mig hade nämligen massa missar och annat...MEN jag är ingen dressyrdomare så dom kanske såg nått annat som var så bra att det vägde upp missarna så mycket...vad vet jag. Men just nu känns det bara så hopplöst, hur perfekt ritt vi än gör kommer vi aldrig få så mycket bättre poäng ändå, allt domarna ser är att han saknar dom där flashiga gångarterna...(nu kanske det inte är så, men det känns verkligen så). Känns inte direkt jättemotiverande att fortsätta när jag känner såhär...

Andra klassen, också en Msv C:2, blev total pannkaka av allt där. Som sagt, jag orkade inte alls rida som jag skulle. Dessutom började Karat krångla på framridningen, märktes redan när jag satt upp på honom att han var irriterad på något. Han släppte inte ner mig i sadeln i traven, han blev jättesur när jag tog i tyglarna och han ville verkligen inte samla sig. Gav helt enkelt upp, gick in på tävlingsbanan och gjorde det jag kunde helt enkelt. Reslutatet blev därefter också, 59% (vilket ju ändå är väldigt bra med tanke på hur han gick...) det var ju 3 domare i denna klass och jag fick 58%, 61% och 58% så snittet blev ca 59%.


Fler bilder kommer senare ikväll eller imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0