Super-Karat

Träningen gick superbra (därav rubriken). Tränade mycket på att böja honom ordentlig i sidan utan att han dyker i formen eller flyttar sig utåt på volten, detta tycker han är jättejobbigt! Att göra det i en låg form går bra, men han har jättejobbigt med att gå kvar i den högre formen och samtidigt böja sig, idag gjorde han det faktsiskt bra, inte riktigt där än men det kommer! Det är jättebra träning för honom då han verkligen kommer till samling och börjar trampa in bakbenen mer under sig samt vinklar dom mer än vad han annars gör.

Tränade även öppnor/slutor (både på diagonalen och längs långsidorna) samt enkla byten. Nu efter att han gått mycket hoppning och terräng känns det att han inte riktigt är med på noterna när jag vill ta tillbaka honom och samla honom lite extra, blir några travsteg för mycket när jag ska ner till skritt, men efter några försök blev det mycket bättre, han måste få en chans att fatta vad jag menar. Bara jag tränar på avbrott till skritt från galoppen några dagar ska det nog inte vara några som helst problem!

Inga bilder blev det, mamma kom inte hem från jobbet så tidigt så hon hann inte upp till stallet förens efter jag hade ridit klart, det var synd för han kändes så fin så det hade varit kul att se på bild! Men det kommer fler gånger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0