Bildminne

Nästa bildminne får bli min och Karats 3e hopptävling tillsammans, det var nästan exakt ett år sedan. Kommer inte ihåg hur första klassen, 90cm gick, men andra klassen som var 1m och första gången vi fick starta i avdelning A kunde inte ha gått mycket bättre. Vi hade inte tränat alls på snäva svängar eller nått och eftersom det var våran första omhoppning tog vi det väldigt försiktigt, eller, jag försökte iallafall. Karat sprang bara fortare och fortare och otroligt nog var vi felfri. Efter målgången i omhoppningen fick jag inte stopp på honom! Tävlingen var i Kil och ni som varit där vet att utebanan är STOR, mm, full galopp ända längst nerifrån och upp till utsläppet där jag fick lägga volter för att få ner tempot på honom och tillslut kunna sakta av till trav!

Kom på 8e plats och eftersom klassen var så stor var det 8 eller 9 placerade! Superkul, sen kom nästa glädjande besked, i klassen ingick även en av deltävlingarna i Svelandsstilen, alltså stilhoppning. Kommer inte ihåg poängen, men kom delad 5a i den omgången och fick komma in och få en rosett till! Karat var mallig då kan jag tala om!


Jaa...hoppa kan han!
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0