Måste fixa nya bilder

Har suttit och försökt få till en snygg header nu, men hur jag än gör blir jag inte nöjd...har inte så mycket fina sommarbilder på min och Karat, så får försöka fixa det nån dag! Så den gamla får väl duga ett tag till...

Blev en uteritt med Karat idag, det blåste endel så han var lite smårädd för allt, och på det stället han alltid är rädd knakade det till i en gren precis när vi skulle förbi...tvärstopp! Han vägrade gå varken framåt eller bakåt först. Men jag vägrade ge mig, så jag satt där med sporrarna intryckta i magen på honom ända tills han tog några steg framåt, då släppte jag genast, men såfort han stannade eller kastade sig bakåt/stegrade sig som han började göra efter ett tag så tryckte jag in sporrarna. Taktiken funkade och tillslut tog han sats och skuttade förbi i nån slags skritt-passage. Han är rolig han. Galopperade honom fram och tillbaka på en liten väg där det var skugga (varmt idag!) och såg till att jag kunde kontrollera galopplängden utan protester, funkade jättebra och vi blev rejält svettiga båda två!


Gammal bild, mycket snygg stil dock! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0