Härligt!

Idag hade jag tänkt rida lite i dressyrsadeln på banan, men med tanke på värmen och det faktum att Karat stod och sov på stallgången (han hängde i kedjorna, så trött var han) när jag borstade honom beslutade jag mig för att ta en lång skrittur istället. Det kändes alldeles lagom, det tror jag att Karat tyckte också! Han hade fullt upp med att få in så mycket gräs och löv han kunde i munnen medans vi gick inne i skogen!

Tog med mig dressyrtränset hem, tänkte sätta mig ute i gräset och smörja det ordentligt sen. Skulle behöva smörja hoppsadeln ordentligt någon dag också, kanske kan ta med den hem imorron för en ordentlig rengöring!


Satsar på hoppträning nån dag också! Alldeles för längesen nu...

Kommentarer
Postat av: Matilda Holmström

Haha, ville du ha ngt sagt på mitt åsiktsinlägg? För du råkade nog skicka iväg en tom kommentar :)

2011-06-14 @ 11:39:07
URL: http://twolivesonepassion.se
Postat av: Maria Johansson

sv: Alla hästar är olika och en del måste få trava först =) Jag brukar se till så att gas och broms och bakben är med i skritten. Sedan trava och galoppera för att senare flytta för skänkeln!

2011-06-16 @ 12:12:46
URL: http://dressyrsnack.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0