Åska på gång?

Har varit en seg dag idag, redan tidigt imorse var det riktigt kvavt och varmt så det räckte med att stå och vänta på bussen för att svetten skulle rinna...Väl på jobbet så fick jag reda på att det var kassörutbildning idag för dom nya sommarjobbarna så istället för att sitta i kassan stod jag bakom och hjälpte en av dom. Slappt kan man ju tycka, men det var nog nästan jobbigare än att sitta själv, eftersom man hela tiden får ha koll på vad dom gör och försöka rätta till om det blir fel, vilket det såklart blir, jag menar, dom är ju aldrig gjort det förut och idag var allra första gången dom två jag hade var i kassan, den ena ville sitta själv och testa medans den andra nöjde sig med att stå bakom mig och titta medans jag jobbade. Men då måste man ju samtidigt förklara lite om vad man gör osv och det är inte alltid så lätt! Ofta gör man det ju bara automatiskt utan att tänka riktigt på vad man gör, precis som när man rider med andra ord! Jag har jättesvårt för att säga till nån hur den ska rida Karat osv om nån ska testa, jag går ju mest bara på känsla när jag sitter där uppe på ryggen!

Men åter till vädret, det har känts som det har varit åskväder på gång hela dagen, men inte blivit nått än...men det kanske kommer inatt?

Hjälpte Lotta lite med att borsta lite på fölet, jisses vad stor han har blivit! Syns inte när han står ute i hagen, men när man står brevid honom märker man det verkligen! Han är bara 3 veckor gammal men redan är han jättemodig och tuff, han är jättenyfiken och ska smaka på allt. Väldigt trevlig att ha att göra med!


Ska ta lite nya kort på honom någon dag, om det blir bättre väder!

Kommentarer
Postat av: L8

Lilla sötnosen!! Det får bli lite nya bilder på Sir Henry innan han och mamma ska på bete. Kram

2011-06-13 @ 10:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0