Jobbbbb

Äntligen har jag börjat friskna till! Jobbade igår och ska även jobba idag + hela helgen! Mer pengar att bränna på Göteborg Horse Show om en månad! Ska bli såå kul!

Var och hämtade ut mina nya ridstövlar igår, ett par Cavallo Grad Prix Plus. Eftersom min ena vad är 1cm tjockare än den andra så fick vi ju specialbeställa lite och först sa dom att leveranstiden skulle vara ca 10 veckor, men så ringde dom efter 2 veckor och sa att dom var klara! Tyvärr så passade inte stöveln på den tjockare vaden och när vi mätte här hemma så är den inte mer än några millimeter större än den andra stöveln...men dom kunde fixa det på travshoppen på färjestad där vi köpte dom. Så hoppas att det blir bra!

Så ifall ni undrar varför jag kanske börjar gå lite konstigt eller så, så är det nog för att jag håller på att gå/rida in stövlarna...dom är så höga så jag kan knappt böja på knäna! Kommer få härliga sår i knävecken! Men det är det värt, för ridstövlarna är såå snygga!



Nu ska jag bara få tag i bett till kandaret så vi kan börja träna med det på riktigt också så kommer jag och Karat bli heta på tävlingsbanorna iår! Nån som har tips på vad man ska välja för stång till kandaret? Rakt? Tungfrihet? Smalt? Tjockt? Vad ska men ens börja med att testa?! Jättesvårt ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0