Just det!

Glömde skriva en sak imorse när jag skrev om hoppträningen. Vi bad Eva titta på nya sadel och se vad hon tyckte om hur den låg och så. Den är ju lite tight fram men det är ju bara att värma om bommen och ta ut den en storlek om ett tag ifall det skulle behövas. Men iallafall, det jag skulle skriva var att hon tyckte att jag red mycket bättre i den! Att jag kunde slappna av mer i knäna och bli mer följsam, själv känner jag ju även att jag sitter stadigare när Karat gör sina bussprång och protestsparkar, och det är klart att om jag kan slappna av på ett annat sätt i sadeln så blir jag ju smidigare och kan följa med lättare än om jag sitter och spänner mig lite för att sadel hamnar på sned hela tiden som den gamla lätt gjorde!

Så, det var det jag ville berätta för er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0