Hoppträningen

Var ju på hoppträning igår för första gången på 2, nej jag tror tillochmed att det har gått 3 månader! Längesen var det iallafall. Karat var pigg, hade ganska mycket markarbete över bommar först så han lugnade ner sig lite efter ett tag med såfort vi skulle börja hoppa så var han igång igen. Travhoppade först en grind med travbom framför, vilket jag vet sen innan att det inte går med Karat. Han vet helt enkelt inte hur han ska göra haha! En gång blev han så förvirrad att han började stanna på hindret vi skulle travhoppa! Men igår gick det bättre, han kunde trava ända fram till bommen iallafall...

Sen tog vi samma hinder i galopp några gånger, hoppade ca 1m vilket jag är ganska förvånad över att vi klarade så bra...eller mest att jag klarade det så bra! För er som inte känner mig så är jag ganksa (välldigt) feg när det gäller lite högre hinder. Och att jag hoppar 1m utan att det känns läskigt när jag inte hoppat på typ 3 månader är faktiskt riktigt bra gjort av mig.

Hoppade även lite vattenmatta (som han förövrigt vägrade gå i närheten av när vi red fram, men bara vi började hoppa så tog han världens fart mot den och flög så fint över så!), mur och en till grind som han attackerade som bara den...fick inte stopp på honom efteråt, tog ett helt varv innan jag kunde sakta av!



Både Karat och jag tyckte iallafall att det var skitkul att komma igång med hoppningen igen!
Men nu måste jag skynda mig ner till bussen, ska åka in och jobba några timmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0