Fälttävlan!

Eftersom jag själv blivit en sån fegis att jag inte riktigt vågar mig på att tävla fälttävlan längre har vi hittat en strålande lösning genom att låta min kompis Linnea Op De Weegh träna terräng med Karat istället! Karat älskar ju verkligen terräng och allt som har med hoppning att göra så det är ju lite synd att han inte ska få gå fälttävlan bara för att jag vill satsa på dressyren.

Linnea har tränat terräng med honom 2 gånger nu och det har gått strålande båda gångerna, det märks att Karat har mognat lite de senaste 2 åren! (Det var ca 2 år sedan som jag startade min sista fälttävlan med honom och jag har inte varit och tränat nått heller sen dess.) Linnea rider honom jättebra och tanken är att hon ska försöka starta en 90 klass med honom på våran hemmatävling i början på September!













Det var lite bilder från våra fälttävlansträningar/tävlingar. Har inte fått några bra på Karat och Linnea än men ska försöka få till det på nästa träning! Det syns ju vad kul Karat tycker att det är! Och för att tänka frammåt, när det är dags att sälja honom så är det ju en bra merit att han går fälttävlan, eftersom han inte har gångarterna som krävs kan det ju vara svårt att sälja honom som ren dressyrhäst. Därför är det jättebra att han får gå lite fälttävlan och även hoppning.

Nu är det Sweeney Todd på 5an! Längesen jag såg den så ska försöka hålla mig vaken och kolla på den haha!


Kommentarer
Postat av: Noomie

Haha, va kul. Nu har jag tre gånger irad klickat mig in på bloggar som har något med fälttävlan i sig :P Jag säger såhär, det verkar sjukt roligt! Jag skulle verkligen vilja testa det, dock så är jag nog lite för feg för det >.<

2011-08-07 @ 17:49:16
URL: http://lexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0