Duktig häst!

Idag red jag Karat igen efter att han har stått i typ 3 dagar pga att jag jobbat så långa dagar! Trodde att han skulle vara lite småjobbig idag men det var han absolut inte! Han var väldigt pigg och arbetsvillig, jobbade honom mycket i skritten till att börja med. Något som vi verkligen måste göra oftare då jag tycker det är ganska svårt med skritten, särskilt på honom då han gärna går lite i passgång...han blir lätt väldigt vinglig och stressad när man försöker jobba honom i skritten. Lade ingen större energi på det idag dock eftersom han var så pigg, han blir så sur när man kräver för mycket då!

Istället fokuserade jag på att jobba med galoppen, han har blivit lite kort i galoppen efter allt samlande i dressyren så nu ville jag få fram en större galopp i honom. Red i en väldigt låg och rund form samtidigt som jag drev på ordentligt bakifrån och verkligen försökte få igång bakbenen ordentligt. Kom inte ända fram idag men det blev mycket bättre tycker jag iallfall! På slutet lekte jag även lite med bytena, han förstår vad jag vill nu iallfall, även om det inte blir helt rent när han väl byter. Baken kommer lite efter, men det är en början! (Hade dessutom hoppsadeln så skänkelläget var ju lite annorlunda, men han förstod ändå som sagt)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0