Dressyr!

Blev inga bilder på skorna igår, ska försöka fixa det idag, orkade knappt starta datorn igår nämligen...hade jättekul i tisdags iallfall, men var så sjukt sliten igår! Orkade med ett ridpass på banan på kvällen iallafall men inte mycket mer än det!

Hade först tänkt rida ut, men Karat var så pigg och spänd så jag hann knappt ut från gården innan jag insåg att det inte var nån ide! Så det fick bli ett pass på ridbanan istället, hade både hoppsadel och hopptränset men fick bli lite "dressyr" ändå, gick över förväntan! Har ju inte ridit nån ordentlig dressyr på hur länge som helst nu, men allt funkade! Öppnor (han gjorde faktiskt riktigt bra öppnor igår), slutor, enkla bytena var helt okej, skänkelvikningarna blev riktigt bra såfort han lugnade ner sig lite och inte fick så bråttom att flytta sig. Det var riktigt kul att rida honom igår faktiskt, något jag inte kännt på ett tag nu.

Idag är jag sugen på ett riktigt dressyrpass, i dressyrsadeln denna gång då! Fint väder är det ute också så jag ska se om inte mamma kan fota lite i eftermiddag!


Kanske ska ta kandaret idag också? måste smörja det först isåfall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0