Super start på tävlingssäsongen!


Smakprov!

Första tävlingen för iår kunde nog inte gått så mycket bättre! Kom 5a i LA:3 på 63,??% och 2a (!) i LA:4 på 62,94%, awsome! Så, det var kortversionen för er som inte är så jätteintresserade, bara lite nyfikna :)

Iallafall, vi börjar med första klassen, LA:3. På framridningen var han suuperpigg och det kändes som han skulle sticka iväg så fort jag lättade på tyglarna! Galopperade honom mycket och försökte trötta ut honom lite, men så mycket tröttare blev han då inte...fick iallafall honom till att lugna ner sig lite så att det åtminstone gick att sitta ner i traven på honom. Gunilla och Martina kom när det var 15 min kvar tills jag skulle in på banan så jag fick lite hjälp sista minuterna av Gunilla, och genast blev det mycket bättre! Väl inne på banan fortsatte han att vara pigg och frammåt, han var lite rädd vid transporten där domaren satt och tittade lite på 2 hundar som satt vid sidan av ridbanan men han gjorde ingen stor sak av det utan var bara lite spänd. Men han var hög och fin i formen samt trampade på bra med bakbenen och det är ju huvudsaken just nu. Fick lite missar pga spänningarna, bl.a ett galoppinslag i mellantraven, taktfel i skritten, lite bråk i ihopsamlingen från mellangaloppen osv. Så dryga 63% är jag faktiskt jättenöjd med, att det sen även räckte till en 5e placering är ju bara jättekul!

Till nästa klass, LA:4, blev det lite bråttom med framridningen eftersom det drog ut på tiden med prisutdelningen och sen var det bara 4 innan mig som skulle rida i klassen, men hade nog inte kunnat rida fram mer än jag gjorde heller för han var så trött inne på banan! Mycket mer avslappnad än i första men det kändes att det gick segt för honom. Detta ledde ju till några missar här med, återigen taktmissar i skritten, galoppinslag i mellantraven och ett byte i den förvända galoppen. Men det sistnämnda tar jag på mig, jag svängde alldeles för skarpt så han orkade inte hålla den förvända. Kom ut från banan och sa till mamma att "Jo, men jag är nöjd!" Vi var båda väldigt trötta efteråt. Gav mamma kavajen (det var ju så himla varmt!) och gick in i ridhuset för att trava av medans mamma väntade på protokollet. När jag var klar började jag skritta mot transporten och möter då mamma med ett finurligt leende på läpparna. "Du får sätta på dig kavajen igen" sa hon, jag fattade ingenting, "Du kom 2a!" (Jag var sista startande) jag hade ju aldrig kunnat tänka mig att det skulle räcka till placering med dom missarna jag hade så jag frågade mamma om hon skämtade med mig, men det gjorde hon ju inte! Så glad var det faktiskt längesen jag var som jag var just då! Det är ju ändå bara 3e gången vi startar den klassen.

Så ja, bättre start på tävlingssäsongen hade jag inte kunnat tänka mig tror jag!

Nu ska jag snart ner och äta en efterlängtad middag, pappa har grillat fläskfilé och så ska vi ha strips och kall beasås till, GOTT! När jag ätit klart slänger jag upp en riktig bildbomb från idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0