Det har hänt en hel del kan man väl säga

Tänkte att jag lägger upp lite bilder på hur Karat såg ut första året jag hade honom, köpte honom på hösten 2007 och såhär såg han ut under våren 2008!







Smal hals, omusklad (särskilt ryggen), stort huvud...han var inte direkt vacker nu när man ser tillbaka på dom här bilderna. Men DÅ tyckte jag att han var världens finaste (inte riktigt...men nästan iallafall!). Under sommaren och halva hösten detta året gav vi upp försöken med att rida honom, varje gång jag satte mig upp och skulle göra något mer krävande än att springa rakt fram i trav utan att ta det minsta i tyglarna började han att sparka mot skänkeln och verkligen visade att han inte tyckte om det. Tillslut bestämde vi oss för att bara låta honom vara ett tag, gå ut och gå med honom (vilket resulterade i att han nästan trampade av mig hälsenan när han blev rädd en gång...) samt longera honom. Senare visade det sig att det var ryggen han hade ont i, och eftersom han har ett jäkla humör så visar han på en gång när nått inte är bra.

Om man jämför med en av bilderna från helgens tävling kan man ju lätt säga att han är som en helt annan häst!


Biffen!


Kommentarer
Postat av: malin

ja jäklar vilken skillnad! vilket arbete du gjort!

hur kom du till bukt med hans ryggont?

2011-05-06 @ 21:22:27
URL: http://ochjagba.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0